Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar för installationsprojekt – från första kalkyl till färdig leverans. Hos oss får du en central roll i ett engagerat team där teknik, kvalitet och kundnöjdhet står i fokus.
Våra kunder är både stora och små industrier, fastighetsägare, kommuner och kommersiella fastigheter.
Som projektledare med kalkylansvar på KEAB i Avesta ansvarar du för Installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:
Ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. Vi värnar om våra anställdas utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård.
Vi söker en erfaren projektledare med bakgrund inom installations- eller byggbranschen. Du har arbetat med projektledning och kalkylering i minst 3–5 år och är van vid att ta ansvar för hela projektets gång – från planering till genomförande. Du har en stark förmåga att strukturera och organisera arbetet, samtidigt som du effektivt hanterar resurser, tidsramar och budgetar.
Vi ser gärna att du har ett affärsdriv och en känsla för service, då rollen innebär både kundkontakt och ett visst säljarbete. Du är bekväm med att arbeta i olika digitala system och har god datorvana. För att kunna ta dig till våra projekt krävs också att du har B-körkort.
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du är med och påverkar både projektens utformning och företagets utveckling. Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och lösningsorienterad.
Tidigare erfarenhet av ventilationsbranschen är meriterande.
Som person är du en lagspelare med stark drivkraft att leda projekten framåt och engagera ditt team mot ett gemensamt mål. Du har ett kundorienterat synsätt och besitter förmågan att bevara och utveckla goda affärsrelationer.
I ditt arbete är du lösningsorienterad, strukturerad och har utvecklat ett systematiskt arbetssätt då du håller ihop projektets alla delar. Du är uthållig och resultatfokuserad och strävar efter projektens lönsamhet. Du är bra på att kommunicera och har goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du bidrar till vår positiva anda på arbetsplatsen.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Filialchef Avesta, Marcus Däumichen, 073-3310323, marcus.daumichen@ke-ab.se
Sista ansökningsdag: 2025-09-31
OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Arbetets omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Arbetstider: Måndag-torsdag 06.50 - 16.20, fredag 06.50-13.20
Start: Enligt överenskommelse
Ort: Tjänsten utgår ifrån Avesta.
KEAB genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Är du intresserad av tjänsten? Ansök här och bifoga ditt CV.
Vi använder cookies för att analysera webbplatstrafik och optimera din webbplatsupplevelse. Genom att acceptera vår användning av cookies kommer dina data att aggregeras med alla andra användardata. sekretesspolicy