KEAB - Klimat & Elservice
KEAB - Klimat & Elservice
  • hem
  • Om KEAB
    • Organisation
    • Om KEAB
    • Jobba hos keab
  • Vårt erbjudande
    • Serviceavtal
    • Proserv
    • Ventilation
    • EL
    • Styr & övervakning
    • Värme
    • Kyla
    • Radonventilation
    • OVK
    • Projektering
    • Energiutredning
  • Produkter
  • Kontakta oss
  • Mer
    • hem
    • Om KEAB
      • Organisation
      • Om KEAB
      • Jobba hos keab
    • Vårt erbjudande
      • Serviceavtal
      • Proserv
      • Ventilation
      • EL
      • Styr & övervakning
      • Värme
      • Kyla
      • Radonventilation
      • OVK
      • Projektering
      • Energiutredning
    • Produkter
    • Kontakta oss

  • hem
  • Om KEAB
    • Organisation
    • Om KEAB
    • Jobba hos keab
  • Vårt erbjudande
    • Serviceavtal
    • Proserv
    • Ventilation
    • EL
    • Styr & övervakning
    • Värme
    • Kyla
    • Radonventilation
    • OVK
    • Projektering
    • Energiutredning
  • Produkter
  • Kontakta oss

KEAB SÖKER PROJEKTLEDARE MED KALKYLANSVAR

Är du vår framtida medarbetare?

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar för installationsprojekt – från första kalkyl till färdig leverans. Hos oss får du en central roll i ett engagerat team där teknik, kvalitet och kundnöjdhet står i fokus.

Våra kunder är både stora och små industrier, fastighetsägare, kommuner och kommersiella fastigheter.

Om rollen

Som projektledare med kalkylansvar på KEAB i Avesta ansvarar du för Installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:


  • Framgångsrikt driva installationsprojekt från planering till avslut
  • Upprätta och följa upp detaljerade projektplaner, budgetar och tidsramar
  • Utveckla och bevara kundrelationer
  • Jobba med merförsäljning inom projektet
  • Hantera bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete
  • Leda och engagera medarbetare
  • Säkerställa att resurser används effektivt och att samarbetet fungerar mellan interna och externa parter
  • Ansvara för kalkyl, resultat och utförande av projekt 

Vi kan erbjuda dig

Ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. Vi värnar om våra anställdas utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård.  

Kompetenskrav

Vi söker en erfaren projektledare med bakgrund inom installations- eller byggbranschen. Du har arbetat med projektledning och kalkylering i minst 3–5 år och är van vid att ta ansvar för hela projektets gång – från planering till genomförande. Du har en stark förmåga att strukturera och organisera arbetet, samtidigt som du effektivt hanterar resurser, tidsramar och budgetar.


Vi ser gärna att du har ett affärsdriv och en känsla för service, då rollen innebär både kundkontakt och ett visst säljarbete. Du är bekväm med att arbeta i olika digitala system och har god datorvana. För att kunna ta dig till våra projekt krävs också att du har B-körkort.


Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du är med och påverkar både projektens utformning och företagets utveckling. Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och lösningsorienterad.


Tidigare erfarenhet av ventilationsbranschen är meriterande. 

Personliga egenskaper

Som person är du en lagspelare med stark drivkraft att leda projekten framåt och engagera ditt team mot ett gemensamt mål. Du har ett kundorienterat synsätt och besitter förmågan att bevara och utveckla goda affärsrelationer.


I ditt arbete är du lösningsorienterad, strukturerad och har utvecklat ett systematiskt arbetssätt då du håller ihop projektets alla delar. Du är uthållig och resultatfokuserad och strävar efter projektens lönsamhet. Du är bra på att kommunicera och har goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du bidrar till vår positiva anda på arbetsplatsen. 

Kontakt och ansökan

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta: 

Filialchef Avesta, Marcus Däumichen, 073-3310323, marcus.daumichen@ke-ab.se 


Sista ansökningsdag:   2025-09-31 

OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Arbetets omfattning: Heltid

Varaktighet: Tillsvidare

Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning


Arbetstider: Måndag-torsdag 06.50 - 16.20, fredag 06.50-13.20

Start: Enligt överenskommelse

Ort: Tjänsten utgår ifrån Avesta.


KEAB genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansökan

Är du intresserad av tjänsten? Ansök här och bifoga ditt CV.

Fyll i dina uppgifter

Bifoga CV
Bilagor (0)

Den här webbplatsen skyddas av reCAPTCHA, och Googles Sekretesspolicy och Tjänstevillkor gäller.

Copyright © 2023 KEAB - Med ensamrätt.

  • KEABs nyhetsbrev

Drivs av

Den här webbplatsen använder cookies.

Vi använder cookies för att analysera webbplatstrafik och optimera din webbplatsupplevelse. Genom att acceptera vår användning av cookies kommer dina data att aggregeras med alla andra användardata. sekretesspolicy

Godkänn